Založ si blog

Daňový úrad.

Pred mnohými rokmi, ale až po tzv. nežnej revolúcii, som začal podnikať. Dnes tomu hovorím, že živnostensky živoriť, lebo časom som zistil, že to je veľký rozdiel. Teda, vtedy sa mi prihodila takáto udalosť.

Mal som kanceláriu, kde som mal sústredenú celú živnosť. Účtovníctvo som si robil sám, pomocou 286-kového počítača. Mal som tam aj akýsi tovar v neveľkej hodnote. Jednej noci mi akýsi grázli kanceláriu vyrabovali a dosť spustošili. Zmizol tovar, zmizol počítač aj s disketami a ešte nejaké drobnosti. Mimo iné, mi zmizla aj jedna krabica s časťou účtovných dokladov. Túto som po čase, na základe upozornenia známeho, našiel v tak dezolátnom stave, že doklady boli nepoužiteľné.

Čo sa nestalo ?! O niekoľko rokov mi daňový úrad urobil kontrolu a čo čert nechcel, chýbali mi oné doklady. Išlo o doklady o nákupe tovaru, ktoré mi v účtovníctve neuznali a vyčíslili mi nedoplatok na dani vo výške niekoľko stotisíc korún. Nevedel som si pomôcť, lebo daňováci boli neoblomní a na nejaké súdne spory som nemal chuť, ani peniaze. Predal som byt a zaplatil som nedoplatok. Takmer nič mi nezostalo a na staré kolená som sa aj s rodinou nasťahoval k staručkým rodičom.

Nikdy v živote som sa nenaučil podvádzať a klamať. Aj preto mi trvalo asi desať rokov, kým som sa z tej „bryndy“ vystrábil. Celý ten čas a aj dnes ešte mám pocit veľkej krivdy. Veľakrát som išiel okolo daňového úradu a často s myšlienkami, že keby som mal možnosť, zrovnal by som ho so zemou.

Prečo toto píšem ? Spomenul som si na túto moju životnú skúsenosť, keď sa v správach objavilo, že istý americký občan ukradol lietadlo a namieril si to na budovu daňového úradu.
Nie som zástancom anarchie voči nevinným ľuďom, ale viem sa vžiť do situácie v akej sa asi ocitol onen americký občan.

Tento zúfalý čin, moja životná skúsenosť a tiež mnohé iné faktory, ma utvrdzujú v tom, že existujúci daňový systém je chorý, lebo je postavený na princípoch výpalníctva, vydierania a vyhrážania sa.

Som presvedčený, že daňový systém treba od základov zreformovať tak, aby človek nemal pocit, že je okrádaný. Treba zdaňovať peniaze, nezávisle na tom, kto je práve ich držiteľom.

Nepodmienený základný príjem (ZP), versus Odvodový bonus (OB).

04.03.2010

Strana SaS má vo svojom programe zavedenie odvodového bonusu (OB). Richard Sulík ešte v r. 2007 dal na tému odvodového bonusu článok na „HNblogy“. Z pohľadu dnešného stavu sociálneho a ekonomického systému, tento prvok považujem za veľmi pokrokový, sociálne spravodlivejší, ako je terajší systém. Som ale zástancom oveľa dôslednejšieho riešenia sociálneho a [...]

Základný príjem – bez podmienok, pre každého občana

03.03.2010

Počuť myšlienku, ktorá vás nadchne je takmer ojedinelý jav. Obzvlášť ak, táto myšlienka pochádza od politika, je úmerná priamo zázraku. Ale aj toto je možné. Práve som si dopozerala dokument, ktorý pojednáva so Základným príjmom. Príjem, ktorý sa vypláca každému občanovi a neukladá mu žiadnu povinnosť. Otvorene priznávam, že sa mi táto myšlienka viac než [...]

Nezamestnanosť.

03.03.2010

Evidovaná nezamestnanosť v januári atakovala 13 %-nú hranicu. Ak pridáme k tomu neevidovanú nezamestnanosť, zrejme by to bolo citeľne vyššie číslo. Plus k tomu deti, študenti, dôchodcovia, invalidi, maródi, matky v domácnosti atď.. Nezamestnanosť zamestnáva obrovské množstvo ľudí. Zoberte si politikov, čo sa ňou zaoberajú, ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, [...]

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 25138x
Priemerná čítanosť článkov: 1796x

Autor blogu

Archív

Odkazy